Christo Stefanoff Mendoly (1898 Kazanlak – 1966 Montreal) / MALARSTWO

Bułgarski malarz, ożeniony  w 1937 roku z Polką Ireną Pludowską i  wiele lat mieszkający w Polsce . Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Sofii pod kierunkiem czeskiego malarza Iwana Markowiczka. Za namalowanie panoramy „Stara Zagora”, sofijska akademia przy poparciu cara Borys III, przyznała malarzowi tytuł profesora.
Następnie artysta odbył podróż do Wiednia i Budapesztu, gdzie zaangażował się do malowania w studiu słynnego Pilipa Laslo, węgierskiego artysty portretującego europejskie osobistości królewskie. Po tym krótkim  doświadczeniu Mendoly odbył podróże po krajach Europy , Afryki Północnej i Azji Mniejszej. Między innymi  przebywał dłuższy czas w Wenecji, gdzie  namalował kilka znanych i charakterystycznych dla siebie obrazów. Następnie artysta odbył podróż do Wiednia i Budapesztu, gdzie zaangażował się do malowania w studiu słynnego Pilipa Laslo, węgierskiego artysty portretującego europejskie osobistości królewskie. Po tym krótkim  doświadczeniu Mendoly odbył podróże po krajach Europy , Afryki Północnej i Azji Mniejszej. Między innymi  przebywał dłuższy czas w Wenecji, gdzie  namalował kilka znanych i charakterystycznych dla siebie obrazów.  Następnie artysta odbył podróż do Wiednia i Budapesztu, gdzie zaangażował się do malowania w studiu słynnego Pilipa Laslo, węgierskiego artysty portretującego europejskie osobistości królewskie. Po tym krótkim  doświadczeniu Mendoly odbył podróże po krajach Europy , Afryki Północnej i Azji Mniejszej. Między innymi  przebywał dłuższy czas w Wenecji, gdzie  namalował kilka znanych i charakterystycznych dla siebie obrazów.   . . .     .     Następnie artysta odbył podróż do Wiednia i Budapesztu, gdzie zaangażował się do malowania w studiu słynnego Pilipa Laslo, węgierskiego artysty portretującego europejskie osobistości królewskie. Po tym krótkim  doświadczeniu Mendoly odbył podróże po krajach Europy , Afryki Północnej i Azji Mniejszej. Między innymi  przebywał dłuższy czas w Wenecji, gdzie  namalował kilka znanych i charakterystycznych dla siebie obrazów. Współcześni  krytycy, określają jego naturalistyczne malarstwo jako dojrzałe lecz typowe i klasyczne. Posiadało ono jednak pewną charakterystyczną przypadłość. Specyficzne nakładanie na płótno farby, grubymi impastami za pomocą szpachli lub noża, tworzyło grubą fakturę  i wzmacniało wrażenia luministyczne. Technika ta nadała jego sztuce duży walor wywołujący  efekt  zachwytu, podziwu, pewien splendor i ciekawość .
Współcześni  krytycy, określają jego naturalistyczne malarstwo jako dojrzałe lecz typowe i klasyczne. Posiadało ono jednak pewną charakterystyczną przypadłość. Specyficzne nakładanie na płótno farby, grubymi impastami za pomocą szpachli lub noża, tworzyło grubą fakturę  i wzmacniało wrażenia luministyczne. Technika ta nadała jego sztuce duży walor wywołujący  efekt  zachwytu, podziwu, pewien splendor i ciekawośćWspółcześni  krytycy, określają jego naturalistyczne malarstwo jako dojrzałe lecz typowe i klasyczne. Posiadało ono jednak pewną charakterystyczną przypadłość. Specyficzne nakładanie na płótno farby, grubymi impastami za pomocą szpachli lub noża, tworzyło grubą fakturę  i wzmacniało wrażenia luministyczne. Technika ta nadała jego sztuce duży walor wywołujący  efekt  zachwytu, podziwu, pewien splendor i ciekawośćWspółcześni  krytycy, określają jego naturalistyczne malarstwo jako dojrzałe lecz typowe i klasyczne. Posiadało ono jednak pewną charakterystyczną przypadłość. Specyficzne nakładanie na płótno farby, grubymi impastami za pomocą szpachli lub noża, tworzyło grubą fakturę  i wzmacniało wrażenia luministyczne. Technika ta nadała jego sztuce duży walor wywołujący  efekt  zachwytu, podziwu, pewien splendor i ciekawość Współcześni  krytycy, określają jego naturalistyczne malarstwo jako dojrzałe lecz typowe i klasyczne. Posiadało ono jednak pewną charakterystyczną przypadłość. Specyficzne nakładanie na płótno farby, grubymi impastami za pomocą szpachli lub noża, tworzyło grubą fakturę  i wzmacniało wrażenia luministyczne. Technika ta nadała jego sztuce duży walor wywołujący  efekt  zachwytu, podziwu, pewien splendor i ciekawość

 

 MALARSTWO  



Żaglówka 
olej na tekturze 55 x 68
3500,-zł
 
 

 



 
   


Uwaga : Kopiowanie i rozpowszechnianie reprodukcji bez zezwolenia Galerii zabronione ..